Grafisk profil

Grafisk profil

Svenska Kyrkans Unga har en grafisk profil vars syfte är att alla delar av organisationen ska kunna arbeta för att göra Svenska Kyrkans Unga tydlig som avsändare. Om förbund, distrikt och lokalavdelningar i Svenska Kyrkans Unga använder sig av den grafiska profilen får trycksaker, hemsidor och informationsmaterial större genomslagskraft. Den grafiska profilen är därför ett verktyg som gör att det blir lättare för människor att känna igen Svenska Kyrkans Unga och lättare för alla att ta till sig materialets innehåll.

Den grafiska profilen erbjuder många färger, illustrationer och mönster. Därför är det viktigt att det finns en tydlighet i hur de används i harmoni med varandra. I de olika delarna av den grafiska profilen presenteras
därför på vilka sätt de olika komponenterna i den grafiska profilen ska användas, och hur de inte ska användas.
Alla inom Svenska Kyrkans Unga bör följa den grafiska profilen. Den grafiska profilen ger ramar och direktiv som stöd, inte hinder. Den ska ge alla som jobbar med grafiskt material en riktlinje om hur Svenska Kyrkans Ungas material bör se ut.

Här kan du ladda ner den grafiska profilen:

[wpfilebase tag=file id=87 tpl=simple /]

Här nedan hittar du de typsnitt som Svenska Kyrkans Unga använder sig av.

Rulla till toppen